
Veverky – březen
Z pohádky do pohádky
Jarní probuzení
– prohlubujeme vztah ke knihám, jak se kniha vyrábí a správné zacházení s ní
– rozlišujeme dobro a zlo
– vnímáme děj pohádky, vyprávíme, výtvarně znázorňujeme a dramatizujeme
– seznamujeme se s rýmy a vymýšlíme slova podobná
– přiřazujeme postavy ke známým pohádkám
– navštívíme zámek ve Vrchlabí
– stavíme hrady a zámky z různých druhů stavebnic
– poznáváme a pozorujeme probouzející přírodu
– seznamujeme se s prvními jarními květinami a prací na zahradě
– vytváříme si kladný vztah k přírodě

Medvíďata – Březen
KRAKONOŠOVA ZAHRÁDKA
Moje oblíbená kniha
Jak se budí jaro
– seznámení s charakteristickými znaky jara, jarní přírody
– rozvíjení a užívání všech smyslů
– rozvíjení komunikativních dovedností a spolupráce
– řešíme problémy vlastní, ale i ostatních
– přímá pozorování přírodních jevů na vycházkách po okolí, sledování změn živé i neživé přírody, rostlin, počasí
– výtvarné, literární a dramatické činnosti – dramatizujeme pohádky, vytváříme ilustrace do knih, recitujeme
– hudebně pohybové činnosti
– rozvíjíme poznatky o domácích a hospodářských zvířatech (charakteristické znaky, užitek…)
– posilujeme kladný vztah ke knihám
-podporujeme schopnost klást otázky a na otázky souvisle smysluplně odpovídat
– pokračujeme v nácviku vázání kličky- prověřujeme stupeň osvojení návyků zdvořilého chování a jednání